Úspěšné SEO

Patrik Jankov
|
11.1.2024

Lidově řečeno, seo znamená být vidět na Googlu a Seznamu. Na internetu, kde jsou miliardy stránek, jsou vyhledávače klíčové programy. Umožňují nám nalézt webové stránky, kde jsou námi požadované informace. Pro firmy, nabízející své produkty a služby, je samozřejmě důležité, aby je lidé na internetu našli. S nástupem vyhledávačů tak záhy přišly snahy ovlivnit pozice ve výsledcích vyhledávání, vznikl nový obor - SEO (z anglického Search Engine Optimization) - optimalizace pro vyhledávače.

Historie vyhledávačů

Brzy po vzniku internetu, jak začal růst počet webových stránek, přišla nutnost webový obsah třídit a kategorizovat. To dalo vzniknout prvním katalogům, např. Yahoo!, u nás Seznam, to však ještě nebyly vyhledávače, jak je chápeme dnes, byly to pouze do kategorií utříděné odkazy s nějakým popisem. Jejich nevýhodou bylo, že se tam stránky musely přidávat ručně, musely vznikat stále nové a nové kategorie, stávaly se nepřehlednějšími a v dnešní době jsou přežité a málo používané.

Po katalozích tak přišly i první rané vyhledávače, ty ale zaznamenávaly jen některé údaje o webu. První fulltextový vyhledávač, který dokázal indexovat celý textový obsah webu, přišel až v roce 1994, následovaný celou řadou dalších.

Se stále větším internetem se ale snižovala hodnota a relevance výsledků vyhledávání, až pak v roce 1998 přišel Google s revolučním řazením výsledků vyhledávání. Vyšel z premisy, že pokud na nějaký web odkazuje mnoho jiných stránek, tak ten web bude asi kvalitní a stojí za to, ho dobře umístit ve výsledcích vyhledávání. Jeho myšlenka se osvědčila, postupem času se stal dominantním a svou pozici si udržel dodnes. Je málo zemí, kde je kromě Googlu používán i jiný vyhledávač, Česka republika se Seznamem k nim patří.

Z předchozího odstavce plyne, že vyhledávače si všímají dvou věcí:

    • Indexují obsahu webu, v seo se tomu říká on-page faktory, což je vlastně taková gramatika webových stránek, aby byly pro vyhledávače správně a dobře čitelné. Patří sem titulky, nadpisy, popisky, struktura stránek, vlastní textový obsah a mnoho dalšího.
    • Registrují, z kolika různých a jak kvalitních stránek vedou zpětné odkazy na daný web. Toto jsou v seo tzv. off-page faktory, dalo by se říci reference.

Na tomto místě pro vás chceme připravit celý seriál o problematice seo. Dozvíte se postupně, co je potřeba udělat, aby vaše stránky byly dobře nalezitelné, jak psát kvalitně a poutavě webové texty, jak by měl vypadat titulek a popisek stránky, na jaká klíčová slova cílit. Vysvětlíme podrobněji různé pojmy z problematiky, dotkneme se obecněji celého internetového marketingu. Poradíme vám, jak propagovat váš web, jak si měřit jeho návštěvnost.

Pokud nemáte čas, prostor nebo chuť věnovat se problematice seo, jsou pro vás určeny následující řádky :-)

Buďte bez starostí

V naší firmě jsme vždy chtěli mnohem víc, než jen našim klientům poskytnout na kost ohlodaný hosting, jakých jsou nabízeny mraky. Vyvinuli jsme vlastní jednoduchý a intuitivní redakční systém pro snadnou tvorbu a správu webových stránek, který můžete zdarma používat. Máme i eshopové řešení a připravujeme další webové aplikace.

Ve své úvaze jsme šli ještě dál, chtěli jsme, aby se náš klient mohl věnovat hlavně svému byznysu, aby nemusel řešit webové stránky. Zároveň jsme chtěli, ať jsou naše služby dostupné opravdu pro všechny, nemusíte platit 10.000 Kč za web, nemusíte platit 20.000 Kč specializované seo agentuře.

TIP: Připravili jsme tarif Bez starostí, který zahrnuje vše, co potřebujete. Naši grafici vytvoří profesionální webové stránky na míru. Kompletně se postaráme o správu webu, naplníme ho vaším obsahem, vytvoříme vám fotogalerie, aktualizujeme novinky.

Nedílnou součástí tarifu je i seo, optimalizace pro vyhledávače Google a Seznam.

Jak seo probíhá v naší firmě?

      • Pošlete návrh vašich klíčových slov, na která chcete být dohledatelní. My uděláme jejich analýzu, co se týče toho, jak jsou hledaná, jak jsou konkurenční, jaká je jejich cena pro PPC kampaně, jak jsou relevantní pro obsah vašeho webu a obor vaší činnosti. Na základě této analýzy vám doporučíme další vhodná klíčová slova, případně úpravu stávajících.
      • Poté, co se domluvíme na finálních klíčových slovech, vám podrobně doporučíme vhodné úpravy na webu z hlediska seo, řekneme vám, co by dál obsahově na stránkách mělo být. Upozorníme vás na případné gramatické a typografické chyby, nevhodné formulace apod.
      • Pokud si ty navrhované úpravy nechcete dělat sami, opět vám je v rámci tarifu provedeme my, případně vás požádáme o další doplňující texty.
      • Zaregistrujeme vás do předních firemních katalogů, eventuálně vám pro získání dalších zpětných odkazů dáme tipy na diskuzní fóra, portály, tematické weby.
      • Pokud vše proběhne, jak má, zadáme domluvená klíčová slova do našeho systému a vám bude chodit pravidelný měsíční report.
      • Váš web stále sledujeme, pokud dojde k propadu pozic, hledáme řešení situace.